Er wonen al heel lang kabouters bij De Meerse Plas, want kabouters houden van de natuur. En bij De Meerse Plas (ook wel Dungens Gat genoemd) is het dan natuurlijk heerlijk wonen!

De kabouters wonen vaak in bomen, maar ook wel in een holletje onder de grond. En sommige kabouters hebben zelfs drijvende huisjes tussen het riet op het water!Kabouters houden van muziek maken, sporten en spelen.

Maar wist je dat kabouters kunnen praten met dieren?
De oude kerkuil vertelde de kabouters heel veel verhalen over het mooie dorpje Den Dungen.

Nu moet je weten dat kabouters niet alleen heel behulpzaam, maar ook heel erg nieuwsgierig zijn.
En zo gebeurde het, dat er een aantal kabouters op expeditie zijn gegaan en tussen de mensen in het dorp zijn komen wonen.

En misschien volgen er nog  wel meer!